Samenvatting resultaten enquête BVC 2018

De BVC heeft in 2018 onder haar leden een enquête gehouden. Het doel ervan was:

- goed zicht te krijgen op wat de leden verwachten van hun BVC

- antwoord te krijgen op de vraag of de huidige activiteiten van de BVC goed op de wensen van de leden aansluiten.

 

Op de enquête is boven verwachting goed gereageerd: de respons bedraagt 45%.

Uit de respons komen in grote lijnen de volgende uitkomsten naar voren:

- 71% van de respondenten is langer dan 5 jaar lid van de BVC.

- 66% van de respondenten is bekend met de website van de BVC; één op de zes bezoekt de website meerdere keren per jaar.

- huidige activiteiten van de BVC die bij de deelnemers vooral tot de verbeelding spreken zijn: groen / natuur (bij 71%), leefbaarheid (bij 71%), veiligheid (bij 66%) en verkeer (bij 70%); een eind daarachter volgen duurzaamheid (44%) en renovatie Winkelcentrum De Clomp (46%).

Gevraagd naar “gemiste” activiteiten komt een brede waaier aan punten naar voren; meest genoemde zijn:

- Buurtactiviteiten: gezelligheid in de buurt / buurtborrel / straatfeest

- aandacht voor parkeerproblematiek / dichtslibben van straten met auto’s

- toenemende verkeersdrukte / overlast verkeersdrukte / -lawaai

- duurzaamheid / energiebesparing / energievoorziening

- collectieve organisatie beheer / onderhoud / verbetering woningen

- verbetering groen / ondersteuning groenbeheer

- bestrating van voetpaden / onderhoud bestrating

Gevraagd naar opmerkingen / suggesties voor de BVC worden met name genoemd:

- zorgen voor een wervingsfolder van de BVC / attentie nieuwe leden

- aandacht voor behoud groen / bomen in relatie tot schaduwwerking ervan ten nadele van zonnepanelen

- aandacht voor het verrommelen van de buurt

- verlichting langs paden achter schuurtjes

- onderhouden contacten met gemeente / scherp houden gemeente

- aanpak toenemende kattenoverlast

- aandacht voor (nieuwe) wandel- en fietsverbindingen

Desgevraagd heeft 87% van de respondenten aangegeven de BVC-Nieuwsbrief bij voorkeur via de e-mail te ontvangen.

- 51% van de respondenten is bereid in de toekomst het lidmaatschap via automatische incasso te betalen.

- Tenslotte heeft een aantal respondenten (ca 13%) expliciet opgemerkt (veel) waardering te hebben voor het werk dat de BVC doet.

Back to top